Arjen Sankareiksi – Lapin Korkeakoulujen Verkkovalmennus 2018

Hyvinvointia opiskeluun

”Sinun ei tarvitse olla loistava aloittaaksesi, mutta sinun on aloitettava ollaksesi loistava!”

TARINAN SANKARI OLET SINÄ – KORKEAKOULULIIKUNNAN VERKKOVALMENNUS

On aika tuoda hyvinvointia opiskeluun! Pääsimme viime vuonna ottamaan ensimmäiset askeleet korkeakoulujen verkkovalmennuksessa. Palautteita on kuunneltu ja korkeakoululiikunta on nyt kehitetty entistä paremmaksi! Toimimme personal trainereinasi auttaen sinua luomaan omaa tarinaasi kohti arjen sankaruutta ja aktiivisia elämäntapoja.

UniFit Oy ja Lapin Korkeakoulut tarjoavat yhdessä korkeakoulujen opiskelijoille ja henkilökunnalle 12 viikon verkkovalmennuksen kohti parempaa kuntoa, kehoa ja mieltä. Kurssimme antaa tutkimustietoon ja vuosien valmennuskokemuksiin pohjautuvat työkalut liikuntaharrastuksen käytännön toteuttamiseen ja hyvinvointia tukevien elämäntapojen rakentamiseen. Kurssi sopii etenkin sinulle, joka haluaa selkeitä ohjeita joustavaan ja arkeesi sopivaan tapaan tuoda hyvinvointia opiskeluun. Käymme läpi erilaisten liikuntamuotojen toteutusta ja lajisi löytämistä sekä ravitsemuksen, tietoisuustaitojen, stressinhallinnan ja levon perusteesejä.

Valmentajinasi toimivat Liikunnanohjaaja (AMK) ja tuleva Fysioterapeutti (AMK) Ville Vilén sekä Liikunnanohjaaja ja Valmennuksen ohjaajakouluttaja Tuomas Laakkonen.

Kurssi alkaa 8.1, Ilmoittaudu mukaan TÄSTÄ! Ilmoittautuminen pärähtää käyntiin viikolla 48 ja on auki tammikuun loppuun asti. Ymmärrämme myös, ettei opiskelijalla aina ole rahaa personal trainereihin ja kalliisiin treeniohjelmiin, jonka takia tarjoamme kurssin 49€ kokonaishintaan!

Kurssin aikana saat muun muassa:

  • Parikymmentä videoluentoa antaen kaiken olennaisen aktiivisten ja hyvinvointia tukevien elämäntapojen rakentamisesta. Videot ovat heti käytössäsi ja voit edetä niiden läpi oman mielenkiintosi ja aikataulusi mukaan.
  • Viikoittaiset koutsin kulmaukset, jossa käydään läpi elämäntapamuutoksen käytännön ajatuksia, annetaan vinkkejä treenaamiseen ja arjen hallintaan sekä vastataan kaikkiin teitä askarruttaviin kysymyksiin.
  • 3 e-kirjaamme: Ravinto & Syöminen, 3 askelta kohti elämäsi kuntoa sekä Kuula Haltuun – Opas turvalliseen ja tehokkaaseen kahvakuulaharjoitteluun.
  • Treenivinkkejä niin salille kuin kotona treenaamiseenkin. Harjoitusohjelmia ja ajatuksia tarjotaan juoksuun ja kävelyyn, kahvakuulailuun ja kehonpainotreeniin, kuntosalille sekä joogailuun ja venyttelyyn.
  • Jatkuvan verkkotuen muutoksen tekemiseen. Valmentajat vastaavat kysymyksiisi ja auttavat sinua luomaan oman tarinasi.
  • Sosiaalisen tuen facebook-ryhmässämme. Oikeanlainen tuki ja samanmieliset yksilöt ovat kriittisiä tekijöitä onnistumisessasi, ja me haluamme luoda arjen sankareillemme hyvän yhteisön täynnä vinkkejä ja tsemppihenkeä.

Valmennuksemme ei sido sinua mihinkään paikkaan tai aikatauluun: kaikki materiaalit ovat jaossa verkossa ja voit katsoa tai ladata ne milloin vain sinulle parhaiten sopii. Liittyessäsi saat linkin Facebook-ryhmäämme, josta löydät kaikki materiaalit ja keskustelua kurssin ydinaiheista. Valmiit videoluennot ovat vain pieni osa kokonaisuutta, ja tarkoituksemme onkin viikoittain auttaa juuri sinua saavuttamaan tavoitteesi.

Tsekkaile lyhyt teaseri videoluennoista tämän sivun lopusta ja ilmoittaudu mukaan TÄSTÄ!

 

TIEDOT ARJEN SANKAREILLE:

Verkkovalmennus pyörähtää käyntiin 8.1 ja se päättyy 1.4

Valmennuksen hinta on 49€, eli vain noin 4€ viikossa.

Maksu hoidetaan Lapin Korkeakoululiikunnan kautta. Ilmoittautumiset ovat sitovia, mukaan valmennukseen saa hypätä vielä tammikuun aikana.

Liity mukaan valmennukseen, ilmoittautuminen TÄSTÄ LINKISTÄ.

 

YHTEYSTIETOJA

Kysy mitä vaan, me vastaamme!

Ville Vilén, Valmentaja – ville.vilen@unifit.fi – 040 502 2923

Tuomas Laakkonen, Valmentaja – tuomas.laakkonen@unifit.fi

Mika Vettainen, Liikuntasuunnittelija – mika.vettainen@lapinamk.fi – 040 182 6341

Löydä valopylvääsi

Elämäntapamuutos onnistuu paremmin pienemmän vastuksen reittien kautta. Käytä hyödyksesi valopylväitä, jotta pääset tehokkaasti alkuun. Näin se tapahtuu.

Kesytä Elefanttisi – Toiminnanohjaus ja liikunta

Toiminnanohjaus on elämäntapojesi ja motivaatiosi moottori. Sieltä saat tavoitteenmukaisen toimintasi ja fiksut valintasi. Liikunta voi olla tehokas keino tämän systeemin kehittämiseen. Mutta kaikki liikunta ei aivan toimi samalla tavalla.

Huumaavaa liikunta – Juoksijan hurmos

Mielekäs liikunta saa meidät liikkumaan enemmän. Hyvän fiiliksen hakeminen treenaamisesta on erittäin tärkeää. Meillä on onneksi useita sisään rakennettuja järjestelmiä tukemassa tätä tavoitetta. Yksi niistä on juoksijan hurmos.

1 Sääntö elämääsi sopivaan muutokseen

Milloin päiväsi tulisi alkaa? Vasta kun saat sen valmiiksi. Elämääsi sopiva muutos syntyy joustavuuden ja keinovoiman avulla. Artikkelimme käy läpi tämän yksinkertaisen lähestymistavan elämäntapamuutoksiin. Kokeile tätä vaikka heti!

5 Erilaista kysymystä uuden vuoden lupauksiin

Uusi vuosi on lupauksia täynnä. Kuitenkin jopa 80-90% lupaajista lopettaa ennen aikojaan. Emme muutoksen alla usein rakenna tarpeeksi pitävää mallia toiminnalle. Kysy itseltäsi nämä 5 kysymystä jotta onnistut!

Elämäntapamuutoksen 3 sääntöä

Kaikki toimii kyllä hetken. Mutta mitä sitten kun dieetti tai treeniohjelma loppuu? Tutkimuksien mukaan jopa 80-90% ihmisistä palaa takaisin vanhoihin tapoihinsa vuoden tai parin sisällä. Elämäntapamuutos pitää rakentaa aivan toisin. Päivän artikkelimme käsittelee kolme tärkeintä sääntöä.

2 työkalua parempiin valintoihin

Tahdonvoima ei todellisuudessa aja valintojasi. Asia on paljon monimutkaisempi, mutta niihin vaikuttaminen ei ole. Ota ohjat käsiisi ja hyödynnä liikunta- ja tietoisuusharjoittelun tuomat hyödyt parempiin valintoihin

Tahdonvoima on harhaa

Aika, jolloin tahdonvoiman puute oli syypää ylipainoon, addiktioon ja epäaktiivisuuteen on ohi. Olemme pahasti ymmärtäneet tahdonvoiman idean. Kyseessä ei ole mikään myyttinen energianlähde joka ohjaa valintojamme. Näin asia on todellisuudessa…

Kun halusta tulee ongelma

Haluaminen ja tykkääminen eivät kulje samoja polkuja. Monesti huonommat elämäntavat sisältävät riippuvuuden kaltaista haluamiskäytöstä. Tämän takia makeanhimosta tai alkoholista voi olla vaikea päästä eroon.