kehosi puolesta

Venytys_VV

“Always protect the thing that allows you to do what you do.”

Tämä hieno ohjenuora tuli elokuvaohjaaja Phil Joanoulta. Mieti sitä hetki. Suojele aina sitä asiaa joka antaa sinun tehdä mitä teet. Ihmiskeho on aivan uskomaton kokonaisuus, joka pystyy ihmeellisiin asioihin. Mutta olemme jättäneet sen suojelematta. Kyvystämme liikkua on tullut uhanalaista.

 

LIIKKUMINEN ON IHMISOIKEUS

Hyvät asiat kaipaavat toistamista. Kuinka moni käyttää oikeuttansa? Painotan aina ohjauksissani sitä, kuinka uskomaton ihmiskeho lopulta on. Mutta se ei ole itsestäänselvyys. Keho ja liike eivät säily itsestään. On ikävää kuinka moni vain hyväksyy ongelmat liikumisessaan ja lopulta estyvät monilta loistavilta asioilta joita liike antaa meidän tehdä.

Se ei maksa lopulta mitään, mutta hyvän liikkumiskyvyn säilyttäminen voi säästää sinulta pitkän pennin ja tuoda lisää mahtavuutta elämääsi.

 

YKSI KEHO

Kuvittele tätä: sinulle annetaan auton avaimet. Tämä auto on sinun. Mutta se on ainut auto minkä tulet elämässäsi saamaan. Et tule ikinä saamaan muuta autoa vaikka kuinka sen romutat tai vaikka kuinka rikas olisit. Pitäisitkö siitä huolta?

Kaikkeen emme pysty vaikuttamaan, ja toisinaan autosi vaatii ammattilaisen korjailua. Suurin vastuu on kuitenkin sinulla. Samalla tavalla SINÄ olet vastuussa kehostasi. Ei kukaan muu. Annatko kehosi ruostua, rapistua ja rajoittua, vai pidätkö sen mahdollisimman hyvässä kunnossa?

Kehosi tarkoitus on kestää koko elämäsi ajan. Mieti nyt kuinka haluat vuosienkin päästä liikkua.

”Henkilön, jolla ei nyt ole aikaa pitää huolta terveydestään, pitää varata aikaa tulevaisuudesta hoitaa sairauksiaan.”

 

MYÖHÄISTÄ?

Toisinaan tajuamme asioita vasta kun se potkaisee meitä naamaan. Minä opin henkilökohtaisesti parhaiten tällä tavalla. Samasta syystä kärsin vuosia sitten alaselän ylirasituksesta. Tämä ongelma on kuitenkin kadonnut ikuisesti. Ja tiedätkö mitä? Ei ole liian myöhäistä sinullekaan. Liikkuvuutesi, tasapainosi tai kehonhallintasi ei ole kiinni iästä, painosta tai muustakaan. Se vain saattaa vaatia enemmän työtä. Ei kuitenkaan ole liian myöhäistä.

Milloin olet viimeksi riehunut? Liikkunut kuin lapsi tai käyttänyt kehoasi sen äärirajoilla?

Pystyt kehittämään liikkumistasi ja kehoasi milloin vain. Ja siihen pyrimme: opetamme kenet vain liikkumaan paremmin, ja opetamme juuri sinut pitämään paremmin huolta kehostasi. Kuka vain voi oppia liikkumaan ja käyttämään kehoaan paremmin. Autamme niin paljon kuin pystymme, loppu on sinusta kiinni. Koska se on sinun kehosi, ja sinun oikeutesi.

Leave a Reply

Löydä valopylvääsi

Elämäntapamuutos onnistuu paremmin pienemmän vastuksen reittien kautta. Käytä hyödyksesi valopylväitä, jotta pääset tehokkaasti alkuun. Näin se tapahtuu.

Kesytä Elefanttisi – Toiminnanohjaus ja liikunta

Toiminnanohjaus on elämäntapojesi ja motivaatiosi moottori. Sieltä saat tavoitteenmukaisen toimintasi ja fiksut valintasi. Liikunta voi olla tehokas keino tämän systeemin kehittämiseen. Mutta kaikki liikunta ei aivan toimi samalla tavalla.

Huumaavaa liikunta – Juoksijan hurmos

Mielekäs liikunta saa meidät liikkumaan enemmän. Hyvän fiiliksen hakeminen treenaamisesta on erittäin tärkeää. Meillä on onneksi useita sisään rakennettuja järjestelmiä tukemassa tätä tavoitetta. Yksi niistä on juoksijan hurmos.

1 Sääntö elämääsi sopivaan muutokseen

Milloin päiväsi tulisi alkaa? Vasta kun saat sen valmiiksi. Elämääsi sopiva muutos syntyy joustavuuden ja keinovoiman avulla. Artikkelimme käy läpi tämän yksinkertaisen lähestymistavan elämäntapamuutoksiin. Kokeile tätä vaikka heti!

5 Erilaista kysymystä uuden vuoden lupauksiin

Uusi vuosi on lupauksia täynnä. Kuitenkin jopa 80-90% lupaajista lopettaa ennen aikojaan. Emme muutoksen alla usein rakenna tarpeeksi pitävää mallia toiminnalle. Kysy itseltäsi nämä 5 kysymystä jotta onnistut!

Elämäntapamuutoksen 3 sääntöä

Kaikki toimii kyllä hetken. Mutta mitä sitten kun dieetti tai treeniohjelma loppuu? Tutkimuksien mukaan jopa 80-90% ihmisistä palaa takaisin vanhoihin tapoihinsa vuoden tai parin sisällä. Elämäntapamuutos pitää rakentaa aivan toisin. Päivän artikkelimme käsittelee kolme tärkeintä sääntöä.

2 työkalua parempiin valintoihin

Tahdonvoima ei todellisuudessa aja valintojasi. Asia on paljon monimutkaisempi, mutta niihin vaikuttaminen ei ole. Ota ohjat käsiisi ja hyödynnä liikunta- ja tietoisuusharjoittelun tuomat hyödyt parempiin valintoihin

Tahdonvoima on harhaa

Aika, jolloin tahdonvoiman puute oli syypää ylipainoon, addiktioon ja epäaktiivisuuteen on ohi. Olemme pahasti ymmärtäneet tahdonvoiman idean. Kyseessä ei ole mikään myyttinen energianlähde joka ohjaa valintojamme. Näin asia on todellisuudessa…

Kun halusta tulee ongelma

Haluaminen ja tykkääminen eivät kulje samoja polkuja. Monesti huonommat elämäntavat sisältävät riippuvuuden kaltaista haluamiskäytöstä. Tämän takia makeanhimosta tai alkoholista voi olla vaikea päästä eroon.