25 syytä ottaa kuula haltuun!

Ville_kuula71

Puhutaanpa tänään Venäjän lahjasta maailmalle. Kahvakuula oli muutama vuosi sitten melkoinen trendi, eikä syyttä. Se on loistava treeniväline. Olen todella suuri kahvakuulailun ystävä, ja treenaan itsekin noilla kahvallisilla kanuunankuulilla päivittäin. Mutta miksi kuulailu kannattaa? Haluan jakaa 25 loistavaa syytä ottaa kuulan haltuun. Jos sinulla on tähän listaan lisättävää (ja varmasti onkin), jaa niitä meille ja kaikille sankareillemme Facebookissa! Luodaan tästä yhdessä niin houkuttava luettelo, ettei kenenkään kannata kieltäytyä. Sen pidemmittä puheitta….

  1. Kahvakuulailu parantaa jaksamistasi ja yleisesti kestävyyskuntoa. Jaksat paremmin arjen riennoissa ja palaudut tehokkaasti kovankin päivän jäljiltä.
  2. Saat lisää voimaa koko kehoon! Vahva keho on terve keho.
  3. Liike on lääke. Oikein tehtynä se voi ehkäistä kipuja, särkyjä ja loukkaantumisia ja mahdollisesti jopa vähentää niitä.
  4. Kehityt ketteräksi kuin gepardi. Kahvakuulailulla ja nopeudella on selkeä yhteys. Olet räjähtävä! Ihan vaan kahvakuulan käsittelykin saa kaiken näyttämään todella intensiiviseltä.
  5. Saat lisää liikkuvuutta ja tasapainoa. Liikkumisestasi tulee huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa.
  6. Vedät ihan uusia piuhoja. Liikkuminen on toisinaan kuin sähkötyötä. Vedämme uusia sähköjohtoja aivoistamme raajoihimme, ja opimme tuottamaan uusia liikkeitä ja liikekokonaisuuksia. Nostotekniikoita oppiessa opit hallitsemaan kehoasi ihan uudella tavalla, ja se siirtyy kyllä kaikkeen muuhunkin tekemiseen!
  7. Kaikki muu tuntuu helpommalta. Ruohonleikkuri liikkuu kevyesti ja huonekalut siirtyy vähällä vaivalla.
  8. Nostotekniikkasikin hioutuu turvallisemmaksi! Oikeat lihakset tekee työtä ja selän ryhti on jämäkkä.
  9. Saat mielesi pois töistä. Pois kiireistä, pois murheista. Raskas sarja tempauksia vapauttaa sinut hetkeksi kaikesta muusta.
  10. Olet luovempi, energisempi ja tehokkaampi pienen kuulailun jäljiltä. Jos haluat jotain saada aikaan, lisää ympärille liikuntaa! Kuula kulkee helposti työpisteen läheisyyteen.
  11. Pienennät istumisen tekemiä tuhoja. Penkissä pönöttäminen on nykyään kansantauti. Kunnon heilautussetti ja muutamat kyykyt pitävät persauksen hereillä ja pistävät keskivartalon töihin. Tähän väliin voisin itsekin nousta ylös ja tehdä muutamat heilautukset. Jos kuula on lähellä, kokeile sinäkin. Ihan vaan kymmenenkin riittää.
  12. Painavien kauppakassien kantaminen ei enää ikinä tule olemaan ongelma. Vihdoinkin yksi reissu autolta keittiöön riittää. Otevoima on todella tärkeä tekijä hyvinvoinnillesi.
  13. Vyötärö kapenee ja rasvaa palaa. Tämäkin on syytä tehdä kuulan ja kasvisten yhteisvoimilla. Kapeampi vyötärö on terveyden ja hyvinvoinnin ykkösmerkkejä, ja säästää sinua monilta elämätapasairauksien riskeiltä.
  14. Lääkäriltäkin tulee varmasti kehuja! Terveytesi kohenee merkittävästi pitkällä juoksulla, ja voit ruokavalion kanssa yhteistyöllä vaikuttaa niin verenpaineeseen kuin veriarvoihinkin.
  15. Vaikkakin nykyään hyvin kyseenalainen puoli liikunnasta, niin todennäköisesti myös miehesi tai naisesi kiittää sinua. Kaikilla meillä on kuitenkin pieni halu taustalla näyttää hieman paremmalta, vaikkei se pääpaino välttämättä olisikaan.
  16. Itsevarmuutesi kohoaa kuulan tavoin! Pystyt niin paljon enempään kuin ikinä uskotkaan, raskaan kuulan liikuttelu on loistava tapa saavuttaa ihmeellisiä suorituksia. En tähänkään päivään ole lakannut äimistelemästä niitä suorituksia, joita kahvakuulailijani ovat treeneissä tehneet.
  17. Saat haastaa itseäsi. Kuulalla tekemisestä ei ikinä tule liian helppoa. Aina keksitään jotain uutta ja haastavaa. Ja mikäs sen mukavampaa kuin haasteen vastaaottaminen ja täydellinen murskaaminen
  18. Kuulaa saa viskoa! Nyt voi purkaa päivän tunnontuskia. Mene pihalle treenaamaan ja anna kuulalle kyytiä. Huutaminen ja kiroilu on kohtuullisissa määrin sallittua.
  19. Saat yllesi sädekehän. Eikä tämä nyt johdu siitä että kuula mäjähtää päähäsi. Vaan hyvä liikunnallinen elämäntapa saa usein peesissä mukaan muitakin hienoja tapoja: ehkä liikut enemmän pyörällä, käyt telkkarin katsomisen sijaan kävelyllä tai teet ruokakaupassa parempia valintoja. Sinä harrastat liikuntaa, joten kaiketi pyrit kehittämään hyvinvointiasi. Ajattelet siis, että muutosta voisi tehdä muuallekin.
  20. Isompi hauis. Tämä on tärkeää.
  21. Kuula ei vie paljoa tilaa! Toisinkuin ne muut kuntovälineet kaapissasi tai sängyn alla.
  22. Siihen on kiva tömäyttää varpaansa aika-ajoin. Mutta ihan tosissaan, kuula on helppo pitää esillä ja sillä voi aina tehdä muutamat toistot kun se vastaan tulee.
  23. Kuula on halpa sijoitus! Kyseessä on kokonainen kotikuntosali pienessä metallimöykyssä. Vaikkakin pieneksi painavaksi palloksi se on melko kallis, maksaa kuula itsensä takaisin todella nopsaan.
  24. Treenaamisen ei tarvitse syödä aikaasi. Hyvät kuulatreenit voivat kestää vaivaiset 10-20 minuuttia. Aina ei tarvitse tehdä tuntia, tai edes puolta tuntia. Usko pois, saat todella tehokkaan harjoituksen lyhyessäkin ajassa.
  25. Treenata voi missä vaan. Pyörittelen itse kuulaa metsän keskellä, rannalla, leikkipuistossa, vaaran huipulla, kotiterassilla, sisällä, kuntosalilla. Kunhan pari neliötä on tilaa, kaikki käy.

 

SEURAAVA ASKEL

Haluan korostaa etenkin oikean nostotekniikan ja oikein rakennetun harjoittelun tärkeyttä kaikista näistä mahtavista syistä huolimatta. Suosittelen vahvasti käymään pienessä kuulakoulussa ennen kotitreenaamisen aloittamista, tai ainakin tutkimaan tekniikkapuolta hieman huolellisemmin. Kahvakuulailua löytyy kaikkialta. Me pyöritämme sitä Rovaniemen lähiseuduilla Hirvaalla ja Meltauksella. Lisäksemme loistavia kahvakuulaohjaajia löytyy oikeastaan melkeinpä kaikilta yhteistyösaleiltamme, todennäköisesti myös sinun kotipaikkakuntasi saleilta.

Ryhmäliikuntatunnit ovat kuitenkin hieman hektisiä. Osallistujien määrä voi olla kymmenissä, jolloin henkilökohtainen ohjeistus voi jäädä vähälle. Olemme siitä johtuen luoneet loistavan ja edullisen ratkaisun juuri aloittelijoille ja niille jotka haluavat kuulan napata osaksi arkeaan. Kuula Haltuun -kahvakuulakurssimme pyörii Heinäkuun lopusta lähtien viikonloppukurssina.

Tällä pienryhmävalmennuksella käydään todella kattavasti läpi kahvakuulailun perustekniikat ja turvallisen sekä tehokkaan harjoittelun salat. Saat mukaasi muistia virkistävän ja ohjaavan manuaalin, kuin myös kattavan videoliikepankin kaikesta tekemästämme. Kurssilla on hintaa vaivaiset 59€, ja se kattaa nelisen tuntia tehokasta kuulailua ja kaikki 25 edellä lueteltua syytä tarttua kuulaan!

Tämän lisäksi saat kuulakurssilta mukaasi alennuskupongin uudelle yhteistyökumppanillemme CompactFitille! Tämä mesta tuo kotiisi todella laadukkaita kuulia ja edulliseen hintaan. Tsekkaa lisätietoja kurssistamme tästä linkistä, kysy lisää minulta ja Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse osoitteeseen ville.vilen@unifit.fi!

Muista myös jakaa vinkkisi meille Facebookissa!

facebook

Leave a Reply

Löydä valopylvääsi

Elämäntapamuutos onnistuu paremmin pienemmän vastuksen reittien kautta. Käytä hyödyksesi valopylväitä, jotta pääset tehokkaasti alkuun. Näin se tapahtuu.

Kesytä Elefanttisi – Toiminnanohjaus ja liikunta

Toiminnanohjaus on elämäntapojesi ja motivaatiosi moottori. Sieltä saat tavoitteenmukaisen toimintasi ja fiksut valintasi. Liikunta voi olla tehokas keino tämän systeemin kehittämiseen. Mutta kaikki liikunta ei aivan toimi samalla tavalla.

Huumaavaa liikunta – Juoksijan hurmos

Mielekäs liikunta saa meidät liikkumaan enemmän. Hyvän fiiliksen hakeminen treenaamisesta on erittäin tärkeää. Meillä on onneksi useita sisään rakennettuja järjestelmiä tukemassa tätä tavoitetta. Yksi niistä on juoksijan hurmos.

1 Sääntö elämääsi sopivaan muutokseen

Milloin päiväsi tulisi alkaa? Vasta kun saat sen valmiiksi. Elämääsi sopiva muutos syntyy joustavuuden ja keinovoiman avulla. Artikkelimme käy läpi tämän yksinkertaisen lähestymistavan elämäntapamuutoksiin. Kokeile tätä vaikka heti!

5 Erilaista kysymystä uuden vuoden lupauksiin

Uusi vuosi on lupauksia täynnä. Kuitenkin jopa 80-90% lupaajista lopettaa ennen aikojaan. Emme muutoksen alla usein rakenna tarpeeksi pitävää mallia toiminnalle. Kysy itseltäsi nämä 5 kysymystä jotta onnistut!

Elämäntapamuutoksen 3 sääntöä

Kaikki toimii kyllä hetken. Mutta mitä sitten kun dieetti tai treeniohjelma loppuu? Tutkimuksien mukaan jopa 80-90% ihmisistä palaa takaisin vanhoihin tapoihinsa vuoden tai parin sisällä. Elämäntapamuutos pitää rakentaa aivan toisin. Päivän artikkelimme käsittelee kolme tärkeintä sääntöä.

2 työkalua parempiin valintoihin

Tahdonvoima ei todellisuudessa aja valintojasi. Asia on paljon monimutkaisempi, mutta niihin vaikuttaminen ei ole. Ota ohjat käsiisi ja hyödynnä liikunta- ja tietoisuusharjoittelun tuomat hyödyt parempiin valintoihin

Tahdonvoima on harhaa

Aika, jolloin tahdonvoiman puute oli syypää ylipainoon, addiktioon ja epäaktiivisuuteen on ohi. Olemme pahasti ymmärtäneet tahdonvoiman idean. Kyseessä ei ole mikään myyttinen energianlähde joka ohjaa valintojamme. Näin asia on todellisuudessa…

Kun halusta tulee ongelma

Haluaminen ja tykkääminen eivät kulje samoja polkuja. Monesti huonommat elämäntavat sisältävät riippuvuuden kaltaista haluamiskäytöstä. Tämän takia makeanhimosta tai alkoholista voi olla vaikea päästä eroon.